Angle Up

Gældende Handelsbetingelser

Følgende betingelser er gældende for handler på https://hushjaelpen.dk og https://koekkennetto.dk. Hjemmesiden opdateres løbende, derfor er det vigtigt at kontrollere eventuelle oplysninger med de seneste opdateringer på hjemmesiden.

 

ADRESSE OG KONTAKTOPLYSNINGER
Hadsten Hushjælpen KS

CVR: 65591316

Hushjælpen og Koekkennetto.dk, Århus administreres af HADSTEN HUSHJÆLP K/S
Vesselbjergvej 25
8370 Hadsten
tlf 8624 8311
fax 8624 8111
ft@hushjaelpen.dk

Åbningstider på telefonen
man-fre 9:30 - 17:00
 

Alle henvendelser på email eller via vores kontaktformular besvares hurtigst muligt og senest den efterfølgende arbejdsdag.

 

BESTILLING

Bestilling af varer hos Hushjaelpen.dk og KoekkenNetto.dk kan kun foregå via vores hjemmeside. Ønsker du et tilbud på eksempelvis et komplet køkken eller bordplader på mål, opretter vi dette som et samlet produkt, som du efterfølgende kan bestille via hjemmesiden.
Alle kontrakter indgås på dansk. Der indgås kun aftaler med personer over 18 år. Aftaler med børn og unge under 18 år kan alene indgås af forældre eller andre, der lovligt kan handle på barnets eller den unges vegne.

 

PRISER

Alle priser på www.hushjaelpen.dk er opgivet i danske kroner (DKK) og inklusiv 25% moms og alle andre gældende afgifter, herunder energi- og miljøafgifter.
Alle priser er dagspriser og opdateres løbende.

 

BETALING

Hos Hushjaelpen.dk kan du betale med Dankort, VISA/Dankort, VISA, Visa Electron, Mastercard og JCB. Vi krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen.
Al betaling foregår gennem https://clearhaus.com. Nedenstående betalingskort kan benyttes på www.hushjaelpen.dk. Der påregnes ikke gebyr ved brug af betalingskort.

Ved bankoverførsel, check el. lign. er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

DankortDankort
eDankorteDankort
Visa/DankortVisa/Dankort
Visa ElectronVisa Electron
MaestroMaestro
MasterCardMasterCard
JCBJCB

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. Vi tager ikke kortgebyrer.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

  1. Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
  2. Pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

 

FRAGT OG LEVERING
  • Levering til kantsten (Kun brofast i hele dk.): 195,00 kr. - Leveringstid 1-3 dage,
  • Levering og indbæring (Kun Østjylland): 299,00 kr. - Leveringstid 3-7 dage.
  • Levering og montering (Kun Østjylland): 699,00 kr. - Leveringstid 3-7 dage.

Varer, der er bestilt på www.hushjaelpen.dk leveres hurtigst muligt, og vi tilstræber levering inden for 1-7 hverdage for alle færdigvarer, men altid på en dato som du ønsker. Ordrer, der modtages i weekender og helligedage behandles førstkommende hverdag.

Varer leveres udelukkende på hverdage. Vi kontakter dig, så snart vi kender mulige leveringsdatoer for at aftale om, hvornår du kan modtage varen, eller om varen i givet fald kan stilles på den adresse, du ønsker.

Mindre varer kan sendes med Post Danmark. Større varer sendes med fragtmand og du vil altid modtage besked om, hvilken dag varerne vil blive leveret.

 

PERSONDATAPOLITIK

Dine personlige oplysninger
For at du kan indgå en aftale med os via websitet, skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • Email

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos www.hushjaelpen.dk og opbevares i 5 år, jævnfør krav fra bogføringsloven, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.

Skulle du ønske en kopi af din ordrebekræftelse, er du velkommen til at kontakte os via vores kontakt formular eller via email info@hushjaelpen.dk.

Flemming Tang er dataansvarlig hos www.hushjaelpen.dk.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret og kundeoplysninger transmitters ikke i krypteret form. Oplysninger afgivet til www.hushjaelpen.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos www.hushjaelpen.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig.
Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til dataansvarlig for www.hushjaelpen.dk Tina M. M. Sørensen via email info@hushjaelpen.dk.

 

REKLAMATIONSRET

Hos www.hushjaelpen.dk har du 24 måneders reklamationsret, regnet fra den dag hvor du modtager varen, jævnfør købeloven. Dette er naturligvis betinget af, at reklamationen er berettiget og at manglen ikke skyldes fejlagtig brug af produktet eller anden skadevoldende adfærd.
Der skal reklameres inden for rimelig tid, efter at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden for to måneder efter manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Såfremt reklamationen vurderes berettiget og rettidig, kan du som forbruger få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Hvis du ønsker at reklamere, skal du sende reklamationen til:

Hushjælpen 
Vesselbjergvej 25
8370 Hadsten
tlf 8624 8311
fax 8624 8111
ft@hushjaelpen.dk

Åbningstider på telefonen
man-fre 9:30 - 17:00

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.
Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

For at fremskynde eventuelle reklamationer vil vi gerne henstille til at nedenstående procedure følges, når du kontakter os i forbindelse med reklamationer.

  • Kontakt os på telefon eller email og oplys os om reklamationen. Du bedes beskrive fejl eller mangler på bedst mulig vis, og gerne med billeder hvis dette er muligt.
     
  • Hvis vi har brug for at varen bliver sendt retur, vil vi gøre dig opmærksom på dette, samt anvise hvor vi ønsker, at det bliver returneret til.
     
  • Vi har brug for at kunne kontakte dig, så navn, adresse, post-nr. og by samt telefonnummer/mobil er meget nyttige informationer. Det vil samtidig lette vores arbejde, hvis du oplyser os om det oprindelige ordrenummer.

Når vi har modtaget reklamationen, vil vi bekræfte dette skriftligt på email hurtigst muligt, og senest efterfølgende arbejdsdag.

 

FORTRYDELSESRET

Når du handler hos www.hushjaelpen.dk, har du altid 14 dages fortrydelsesret og herefter yderligere 14 dage til at returnere varen. Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor du har modtaget din vare. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved ft@hushjaelpen.dk ell. tlf: 8624 8311 eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen (se her). I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Ønsker du at benytte fortrydelsesretten, skal du selv betale eventuelle fragtomkostninger for at sende varen retur. Varen kan sendes til:

Hushjælpen, Århus
Vesselbjergvej 25
8370 Hadsten
 

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for: hvidevarer, radio, tv, bordplader og køkkener. Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr.: 1500,- kr.

Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes hvis fyldestgørende informationer følger pakken, eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, navn og adresse, registreringsnummer og kontonummer hvortil refusion ønskes samt eventuelt kopi af forudgående korrespondance.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

BEMÆRK:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi

  • du reelt har taget varen i brug, 
  • varen er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den, 
  • manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage
  • du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
  • du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm
  • E-mærkets standardfortrydelsesformular kan findes her
  • Forbrugeraftalelovens standardfortrydelsesformular kan findes her

 

VIGTIGT:

Specialfremstillede varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, er undtaget fortrydelsesretten. Ved bestilling af specialfremstillede produkter vil vi altid kontakte dig efterfølgende på mail, for at du kan bekræfte bestillingen, samt acceptere bortfald af fortrydelsesretten før produktion påbegyndes. Eksempler på specialfremstillede varer er:

  • Bordplader, der ikke er standard længder.
  • Bordplader, der er bestilt med udskæringer for vask eller kogeplade.
  • Skydedøre og/eller inventar, som er tilpasset et given rumforhold.
  • Køkken- og badskabe, der er tilpasset, og ligger udenfor standard mål.
  • Hvidevare eller småappereater som specialskaffes.

 

OBS OBS OBS

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til  ft@hushjaelpen.dk ell. tlf: 8624 8311. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr